They did it again!

Tänk att de lyckades igen. Curling damerna knep guldmedaljen i år igen! Dock var det Canadas stora miss som gav dem segern men oj som det jublades i natt här i stugan. Förra OS i Turin för fyra år sedan tog de ju guld och efter det visste de inte om de skulle lägga av eller fortsätta. En himla tur att de fortsatte så vi ännu en gång fick jubla åt våra svenska tjejer!

Musikvideo som de spelade in förra OS med Hammerfall. Haha, kul idé till en bra låt :)

M ♥ P

hihi, på fredag har det gått 2 år sen vi blev ett. Älskar dig hjärtat! ♥

VHV - vill ha vår

Trots att jag befinner mig i ett underbart vinterland kan jag inte låta bli att längta till våren. Mamma sa att det blaskar som tusan där hemma så fasar för färden till skolan på måndag. Usch för tö! Antingen ska det vara snö eller ingen snö alls. Jag tycker vi haft tillräckligt med vinter nu så jag är mer än redo för att välkomna våren. Tänk att kunna ta fram skinnjackan, ta av sig mössan och sätta sig ute på bänkarna på rasterna i skolan och sola.

Jag är även väldigt shoppingsugen! Visst är det frustrerande när affärerna får in massa vårkläder fast det är för kallt för att använda dem? GE OSS VÅR, GE OSS VÅR, GE OSS VÅR!

Sälen dag 3

Uppstigning: 10.00
Ut i backen: 12.15
Hem från backen: 14.50
Väder: -5 grader. Ingen blåst. Lätt snöande.
Åkning: Lagom mycket. Med tanke på att det snöade var skidglasögonen tvugna att tas på och då ser man varken isen eller guppen i backen. Åkningen blir aningen svårare då.
Övrig aktivitet: Ikväll ska vi bort till världshuset för att titta på en show!
Humör: Smått uttråkad, miss you friends!

Sälen dag 2

Sitter här med röda kinder och träningsvärk i benen. En fin dag = mycket åkning = ansträngande! Men oj, vad härligt det är! :D

Uppstigning: 11.00
Ut i backen: 12.00
Hem från backen: 16.00
Väder: Mellan -5 och -10 grader. Lite sol. Inte alls speciellt blåsigt. Nästan perfekt!
Åkning: Nästan fyra timmar blev det tillslut. Bra underlag och riktigt härligt :)
Övrig aktivitet: Slapp, slapp och OS.
Humör: På topp!

Playing with dices

Sälen dag 1

Klockan 00.40 satt jag på sängkanten i stugan - helt utslagen. Jag var framme och resan hade tagit 13h, dvs 4 timmar för mycket. Men så är det. Nu är jag i alla fall här!

Uppstigning: 09.45
Ut i backen: 12.00
Hem från backen: 13.30
Väder: Soligt, -12 grader?, blåsigt som fan så kändes som -25 grader minst!
Åkning: Inte så bra och inte så mycket. Isigt i backen och alldeles för kallt på toppen.
Övrig aktivitet: Äventyrsbadet på Experium snart =)
Humör: Trött, glad men lite nere pga att jag har så ont i mina knän :(

Efter regn (snö) kommer solsken

Som jag nämnde tidigare tänkte jag försöka ta lite kort nu när jag är iväg. Kollade upp vädret och det ser ut att bli perfekt imorgon! Något positivt i alla fall =)

Tågkaoset fortsätter...

Jag har försökt hålla humöret uppe men för några minuter sen sjönk det rejält. Nu har jag kommit fram till Borlänge och skulle bara behöva vänta en halvtimme på Mora-tåget då det börjar blinka på tidtavlan. NY TID! 21:20. Klockan var då 20 i 8 så jag tänkte - "Jaja, 10 minuter.. det är ju lugnt." Efter några minuter slog det mig - 21:20. Inte 20:20 utan 21:20 En hel jävla timme till. Jag kommer aldrig komma fram... *djup suck* Det slog mig också att jag inte druckit en droppe på hela dagen. Så för att fördriva tiden (i alla fall den tid det tar) åt att dricka upp mina 2 lokaflaskor. Och kanske gå på toa efteråt...

Tågkaos, jotack

Ändrade just min status på msn från "på tåget till sälen!" till "(i väntan) på tåget till sälen!". Att det är tågkaos är det ingen tvekan om. Eftersom vi var på äventyr igår så missade jag bilresan upp till Sälen i söndags och bokade tåg till idag. Första tåget (alvesta - mjölby) gick som det skulle men andra tåget (mjölby - borlänge) var inställt en bit och istället skulle en buss ta oss till hallsberg där tåget gick. Bussen var försenad pga en viltolycka så efter en timme kunde vi äntligen hoppa på. Bussen skulle ta en dryg timma men pga att lastbilar inte kom upp för en backe tog bussen istället 2,5. Shit va länge när jag tänker efter, var det verkligen så länge?
        När vi sen tillslut kom fram till Hallsberg informerade dem om att vi som skulle till Borlänge (med gävle-tåget) precis missat det och måste vänta ytterligare 1h på det. Så 16.40 hoppar jag på nästa tåg. Sen har jag ett tåg kvar till (borlänge - mora) innan det är dags för buss. Om nu bussen går så sent som jag antagligen behöver ta den.. Annars får pappsen hämta mig i Mora.

Men men, trots allt kaos så hålls humöret uppe! Hey, bredbandet funkar ju :D hihi.

Diss: Engångskamera

I somras hade jag med mig två engångskameror till England. Smidigt tänkte jag; de var billiga, jag behöver inte vara rädd om dem och jag får ut några bilder på papper. Igår hämtade mamma ut de framkallade korten. Jag visste inte vad det skulle kosta så jag frågade henne och svaret blev "Jag tror inte du vill veta det." 169kr per kamera gick det på! Hur sjukt är inte det? Många av korten var inte ens med då de blivit alldeles svarta vid framkallningen och alla kort såg antika ut i färgen. Så mitt tips är: använd dig inte av engångskamera. Ta hellre kort med din digitala och ta dig tiden att betälla framkallning via nätet. Är du student betalar du endast frakten på 29kr för 100 kort på fujidirekt.se. Då får du grymt bra kvalitet och det kostar dig nästan bara tid.

Gårdagens äventyr

Ögonbindel. Anklagning för att vara rånare. Bussfärd. Tågfärd. Ledtrådar. Sävsjö. Promenad. Nostalgi. Äventyr. Klättring. Krypning. Tänkande. Klurande. Problemlösning. Glädje. Onda knän. Lycka.

Det är några ord som beskriver gårdagen. Överraskningen var nämligen en resa till BODA BORG. Jag har alltid velat åka dit igen sen vi var där på klassresa i 5:an så det kunde inte ha blivit en bättre överraskning :) Med några hinder på vägen såsom anklagande från busschauffören att jag skulle vara en rånare då jag gick på bussen med ögonbindel och inte visade mitt ansikte kom vi ändå tillslut fram till tåget vi skulle åka med. Där talade föraren om vilka stationer vi skulle åka förbi och en av dem var Sävjö. Jag hade ingen aning om vart vi skulle förens då. Det enda jag vet med Sävsjö är att Boda Borg ligger där så direkt när han sa det så var det som om alla pusselbitarna föll på plats. hihi.

Måste säga att dagen var fruktansvärt bra. Skitkul helt enkelt. Så tack till Elin och Vickan för detta äventyr, det gjorde ni bra! =) ♥

Birthday present -10

Jag känner på mig att morgondagen kommer bli ett äventyr ;)

Gives you hell

Asbra låt och asbra video!
Och när ni ändå är igång kan ni lyssna på den här och den här också!
ENJOY!

MISSA INTE BLÅSNINGEN IKVÄLL KL 20.00

Ikväll får ni bänka er framför TV:n och titta på Blåsningen för VI ÄR MED! I höstas var jag med i en tävling om publikplatser till inspelningen av Blåsningen och vann. Så Jag, Vickan, Fanny, Sofia, Philip och Frans tog en liten mini-tripp till huvudstaden för att vara med. Det var en kul upplevelse och nu ska första programmet som vi var med i visas på Tv. Så kom ihåg: kl. 20.00 på TV3! Håll utkik efter oss i "introt" och på läktaren till vänster =)

Packa packing pakata

Detta packande! Från klockan 11 idag har vi hållt på att flytta. Bilarna har gått fram och tillbaka mellan lägenheterna och saker har bärts in och ut. Man ser verkligen hur mycket grejer man har alltså! Dock upptäckte jag idag att jag inte har några möbler förutom min säng :o Jag och mamma bytte rum några månader innan flytten och då gjorde jag inte iordning på mitt rum och nu när vi bar in alla grejerna så insåg jag att jag inte skulle spara några av de möbler jag hade, förutom sängen då. Men men, med Philips keyboard och alla flyttkartongerna staplade på varandra ser inte rummet så tomt ut ändå ;)

Superskönt att flyttandet är klart men tro inte att packandet är slut för det. För det första ska allt packas upp och för det andra är det dags att packa inför Sälen. Vår tradition med en resa till Sälen under sportlovet blev tillslut av iår igen. Dock fick jag en överraskning av Elin och Vickan i 18-årspresent som ska äga rum på måndag så medan resten av skidgänget drar upp imorgonbitti så hoppar jag på en 9-timmars tågresa på tisdag istället. Så för att jag inte ska behöva sitta med min (oftast allt för stora) packning på tåget så tar de med sig den imorgon.

Att spendera sportlovet i Sälen med skidåkning är underbart! Hoppas bara det inte blir allt för kallt så att man inte kan åka.. det är ju ganska stor risk för det. Tur då att nya Experium har byggts så man kan hänga där istället. Sportbar, sauna, spa, vattenland, massage, vågsurfing, bowling osv. Kan bli kul :) Tänkte även ta med mig kameran och försöka knäppa lite bilder nu när jag fått nytt objektiv och ett par filter. Hihi.

Hoppas intresseklubben antecknade flitigt för det var allt för mig ikväll - PEACE! :]

Melodifestivalen

Vad tyckter ni om Melodifestivalen så här långt? Har nyss skrivit klart min recension om deltävling 1 nu så hela jag är fylld av melodifestivalen från topp till tå. Sitter och tittar på det otroligt roliga klippet som var med i mellanakten i deltävling 2. Ni vet det när Dolph är ute och åker segway och letar efter "sabotören". Så klockrent! hihi. Imorgon är det dags för deltävling 3 och då hoppas jag på att det är lite bättre bidrag än sist. Hälften av de artister som ska vara med ikväll har jag aldrig hört talas om så det ska bli spännande!

Bild från mellanakten

Ser ut som om Fanny har lyckats komma med i programmet "Kallsomis" ;)

Längtan iväg

Borde ta tag i pennan och skriva resten av mina motiveringar till jeansreklamerna som vi håller på med i skolan. Istället sitter jag och kollar resor till Malta, tänk sol och värme.. *ryser* Vad underbart! Känner på mig att jag kommer få mycket att göra imorgon. Men kan inte låta bli att längta till sommaren och stranden. Strålande sol och klarblått vatten. Shorts och bikini. Ingen stor vinterjacka eller vinterkängor. Titta bara här:

ser det inte underbart ut?

OS-update

Sverige fortsätter uppåt, Björn Ferry tog guld i skidskytte och curlingdamerna vann nyss över Schweiz, men även en del neråt. Anja Pärsson var med om något väldigt otäckt idag i störtloppet. Klicka här för att se hennes otäcka krasch. Riktigt j-vla obehagligt! Funkar inte länken så klicka in på aftonbladet så hittar ni det där. Hon var på väg mot silvret då hon kraschade in i en av pinnarna efter en flygtur på 60 meter. Tur i oturen så säger hon att det gick bra. Hon blev ganska blåslagen men klarade sig från att skada knäna. Otäckt otäckt :(

Nya utmaningar

Åkte på att spela gitarr i "Eye of the tiger" och trummor i "Hungry eyes" på ensemblen så igår efter skolan hängde jag med Philip till replokalen för lite övning. Tur att man har en pojkvän som bokstavligt talat är grym på gitarr. Och som orkar med mitt dåliga tålamod när det inte går särskilt bra ;) För bra kan jag inte säga att det gick. Jag kan inte förstå att det ska vara så svårt att slå på två strängar utan att träffa de andra. Det ser ju så lätt ut när han gör det :( Får se det här som min nya utmaning helt enkelt - jag gillar ju utmaningar! =)
      När jag gav upp gick vi bort till Betelkyrkan där det hölls konsert. Måste ge en hel hög av creds till Johannes som gjort allt det där. Riktigt bra var det. Underbara låtar och bra arrangerat. Kul att äntligen fått höra Aron sjunga också. Sades ju att han var duktig på det och jag kan ingenting annat än att hålla med. Efter konserten gick vi förbi Campino och köpte pizza som vi senare gick hem med och myste framför brasan. Mums! Dock tjänar jag absolut ingenting på att köpa pizza. Efter en fjärdedel är jag proppmätt.. tur att Philip kan smälla i sig hur mycket som helst utan att bli mätt. Så inget går till spillo alltså, haha. Fuskigt dock att det inte ens syns lite på honom när han käkat 1½ pizza...

Todays outfit

Philips skjorta
Jeansleggings från Vero Moda
Linne från Vero Moda
Nitarmband från Lindex

- enkelt, ledigt & skönt!

My new key

Fick nyckeln till nya lägenheten idag!! Mamma fick sin i helgen så en del av flyttlasset har redan gått. Men på lördag smäller det. Klockan 10.30 drar flytten igång på riktigt så är ni rastlösa och sugen på korv & bröd är välkomna att hjälpa till, haha! Då det är åttonde gången jag flyttar är jag ganska van och har lärt mig tycka det är skönt att flytta. Det är skönt att börja om liksom. Jag har en tendens att aldrig få riktigt ordning på mitt rum så genom flytten får jag en ny chans att verkligen ta tag i det. Det ska som ni säkert förstå bli as-nice.

GULD!

Charlotte Kalla tog Sveriges första guldmedalj i OS 2010! Att se upploppet om och om igen på tv, bara sekunder kvar till ledartiden och tillslut höra kommentatorerna skrika GUUUUUUUUUULD får mig att rysa. Kom igen nu Sverige, första medaljen är tagen, nu är det bara att fortsätta! Förra vinter OS lyckades vi knipa 14 medaljer så då är det 13 kvar för att bevisa att vi fortfarande kan =)

Härliga bilder på Charlotte Kalla då hon står på högsta pallen. (Jaja, är man inte där får man ta kort så gott man kan)

Alla hjärtans dag

Ingen har väl missat att det är alla hjärtans dag? Såg nyss på ett OC-avsnitt där det disskuterades om dagen var för överskattad eller underskattad. Jag tycker den nästan är för underskattad. Alla hjärtans dag borde firas lika noggrant som julafton och påsk. Vi borde äta mer choklad, köpa fler blommor och ge alla våra nära och kära hjärtan! En hel dag full av kärlek, mysig är vad det är :)
     Började i alla fall dagen med att göra frukost åt Philip. Jordgubbar, smoothie och hjärtchoklad - mums, hoppas det uppskattades. Visst är det skönt att se när någon blir så där glad över något som man gjort? Det är nästan bättre än att få!
     Sen hittade jag en gullig sida på Jasmines blogg  » www.varkanslor.nu « där man kan skicka en söt låt till någon man tycker om. Check it out!

Dags att uttrycka sig

Nu är det dags att uttrycka sig om melodifestivalens första deltävling. För första gången gör vi något som jag tycker är kul på textkommunikationen. Jag får skriva om åsikter jag faktiskt har. Åsikter som jag faktiskt kan stå för och som jag är säker på att jag tycker. Det märks att fallet är så då orden rullar på som aldrig förr och textkommunikationen för en gångs skull är rolig. Att jag gillar melodifestivalen är det väl ingen tvekan om. Så säg mig: vad tycker du om programet? Är det överskattat? Underskattat? Ordet är ditt!

Tillägg - "uttråkad"

Ps. Jag vill bara tillägga att jag inte menar att peka ut någon speciell person i inlägget "uttråkad". Fick kommentarer som pekade på att det kändes utpekande men så är inte fallet. Det är inte bara en enskild individ som får mig att känna sådär. Det vara bara ett exempel!

Two rings ♥

Kikade på Guldfynds Alla Hjärtans Dags kampanj och hittade den här söta ringen

249:- kostar den, dock utan gravyr. Man kan nämligen gravera den själv för 149:- (max 20 tecken). Supergullig alla hjärtans dagspresent!

Bläddrade också lite i deras vanliga sortiment och fann den här

En kul grej att dela med sina kompisar, för alla hjärtans dag handlar väl inte bara om partnerkärlek? Tycker inte jag i alla fall. 149:- kostar den här! :)

Uttråkad

Jag behöver en hobby! Jag behöver något att göra som jag kan förknippa mig med och kalla för "min grej". För det är något som jag saknar. "Alla har vi något" brukar det heta men vad tusan har jag? Ingenting. Just det har varit mitt dilemma och depp-problem de senaste dagarna. Ni som känner som jag vet nog vilken känsla jag pratar om. Jag vill göra något som jag känner är kul, något som jag känner att jag är bra på, någonting som folk blir stolta över.

Det handlar om att försöka, jag vet. Saken är den att jag inte vet vad jag vill göra. Om jag vet att jag vill dansa kan jag kolla upp olika dansföreningar i Ljungby och även utanför och ta kontakt, prata med dem osv. Men när jag inte vet vad jag vill och vad det finns för möjligheter här och runt om i landet är det desto svårare. Minns när vi var uppe i Göteborg och min "kusin" visade mig hennes aktivitetskatalog. Jösses vad aktiviteter och kurser det fanns! Jag tror inte ens vi har en sån katalog här...

Sen är det också lätt att tänka tillbaka och bli nere av att man inte fortsatte med något när man var yngre. Fotbollen till exempel, jag kanske hade varit jätteduktig idag. Det där med att jag kände mig uttråkad då och slutade kanske bara var en tillfällig period. Det gäller att tro på sig själv. Dock kan det vara svårt då man provar nya saker och misslyckas gång på gång.

Det kan också vara svårt av den anledning att vissa personer utstrålar så negativa vibbar när man entusiastiskt berättar om något man skulle vilja göra. Har ni kännt det någon gång? Man får värsta idén och känner att det här skulle vara grymt kul att göra och det här skulle jag tycka var riktigt roligt. Så berättar man för en kompis och frågar vad hon tycker och får ett halvdant skratt/mummel till svar som inte innehåller någon glädje eller entusiasm över huvud taget. Då känner man sig bara dålig. Entusiasmen faller direkt likaså självförtroendet. Inkräktar idén på hennes intresseområde kan det också bli så att man riktigt känner hur överlägsen hon känner sig och att hon verkligen inte tycker att man ska syssla med det. Det är ju hennes grej! (och tydligen ingen annans)

Jag kan bli så trött på personer som aldrig visar sin uppmuntran till andra. Jag menar man påverkas ju när man märker att någon tycker idén verkar kass. Och när det händer gång på gång - hur lätt är det då att förtsätta vara positiv och framåt... Nog sagt. Nu behöver jag er hjälp.

Modell på japan porten

Sitter i skolan och surfar in på facebook och får syn på det här:

Kass bild men texten säger: Våra söta modeller från modevisningen på 2009 års Reunion Party, har hamnat på bild i Japan Porten! :)
Jag klickar in på länken, scrollar ner och får syn på det här:

Hahahaha.

På sidan fanns en intervju med Ulrica Hansson som stylade oss på modevisningen. Och såklart fanns där med "Några av Ulricas frisyrer" där de tydligen valt en bild på oss. Hemskt men kul eftersom jag inte sett en enda bild som de tog. Paff blev jag i alla fall när jag såg oss :p

Road Salt

Klockan är alldeles för mycket för att jag ska hinna uttrycka mig om årets första deltävling av Melodifestivalen. Som vanligt har jag massa åsikter och kommentarer som bara måste ut. (Fråga Fanny & Philip och även en del andra så får ni se...) haha. De hade tydligen sparat upplevelsen av att kolla på programet med mig i minnet. Hur som helst - kommentarer och sånt kommer säkerligen i senare inlägg då jag nog inte kan hålla mig. Men så länge får ni deltävlingens mysiga överraskning. Pain of Salvation - Road Salt. Mums!

Kak-tips

Har ni testat Ballerinas nya kladdkakor? Om inte, GÖR DET! Och glöm inte att läsa på förpackningen: Doppa för bästa smak. Muuuuuuuuuuuums =)

Tarzan ger mig rysningar

Eller snarare Phil Collins kanske. Sitter och lyssnar på Tarzan-låtar och jag kan inte hjälpa att jag ryser. Känslan som låtarna frambringar är helt underbar. De dova trummorna och Phil Collins fantastiska röst. Love it! Lyssna ni med vettja (om ni inte redan gjort det) och säg vad ni tycker. Jag tycker lätt att de är de bästa Disneylåtarna!

Mini Girl Power Rock Camp on tour

Inför sommarens stora rockkollo på Hällevikslägret i Blekinge, jämte Sweden Rock Festival, tjuvstartar vi med en turné där du får ett smakprov om vad som komma skall.
Anmäl dig till Studiefrämjandets rockkollo för tjejer och ta chansen att lira bra musik, ha kul och träffa likasinnade. Lidia och Filippa coachar hela helgen och tillsammans sätter ni ihop en eller ett par låtar och avslutar helgen med en konsert inför publik.
Minimiåldern för dig är 16 år.

Mini Girl Power Rock Camp on tour

Plats
Residenset (Kungsgatan 6B)
Ledare Filippa Nässil
Dag/tid Fredag 16.00 - 21.00

Lördag 10.00 - 16.00
Söndag 10.00 - 17.00
Start 2010-02-05  (Nu i helgen!!)
Avgift 700:-

Låter det inte kul? Såg en affisch i skolan och var tvungen att klicka mig in på sidan och läsa mer. Gå in du med och läs på www.studieframjandet.se/smaland Sök sedan på Musik - Växjö för att hitta.

Alldeles för mycket hål

Sitter här och har håltimme nu igen. Fram till 12.20 är den mer än okej då jag och Vickan går ner till simhallen för att simma *host*bubbla*host* Ja, det är det enda vi gör. Vi sätter oss i bubbelpoolen och när det bubblat klart så går vi till den lilla poolen som är aningen varmare än den stora tills bubbelpoolen börjar bubbla igen. Riktigt gött :D
      Men 12.20 börjar Vickan sin lektion och jag har 2 timmar hål kvar tills min lilla sketna gympalektion börjar. När vädret blir bättre tar jag och hojjar hem men nu när snön täcker marken så håller jag mig kvar på skolan. Dock har jag absolut ingenting att göra. Datorerna är upptagna, sitter i bibblan nu, och det finns ingenting att göra. Kanske skulle jag låna en bok? Det kanske kan bli mitt måndagstidsfördriv ;)