Från en bubbla av lycka

Borta bra men hemma bäst. Fast den här gången måste jag säga att borta var väldigt bra. Jag har levt som i en bubbla av lycka tillsammans med 11 andra toppenmänniskor i en hel vecka. Jag har fått se ett fantastiskt landskap, njutit av en så härlig "sällskapsresanmiljlö" och haft så jädra kul. Resan har bjudit på det mesta som en klassisk skidvecka förväntas innehålla; bra skidåkning, sol och bastubad. Även roliga fester, arga tyskar och rumplekar har förekommit. Benen är hela och förutom Eriks två stygn i handen lyckades vi bara åstadkomma ömma smalben och träningsvärk, om det ens kan räknas som skador. Kan inte säga annat än att resan får full pott. Toppen helt enkelt. Tack allihop! :)

Glada och nöjda skidåkare!

Solen var framme flera dagar och gav oss värme och solkyssta kinder

Bilder från en galen kväll med sång, dans och kälkåkning. Resulterade i feta blåmärken, jägerpauser och fina vältränade magar av allt skratt. Hysteriskt kul!

Österrike levererar

Nu har vi precis kommit hem från backen. Idag har vi åkt i Wagrain och vi har haft stålande sol hela dagen. Helt underbart! Igår var det molnigt så det var först idag som jag fick se hur vackert det är här. Jag är helt fascinerad! Tror nästan jag kommenterade det vid varje litet stopp vi gjorde i backen ;) Vi försöker ju följa skidkulturen här uppe (eller nere?) lite så idag åt vi gulaschsoppa. Inte helt fel alltså. Rätt och slätt kan jag väl säga att vi har det bra här. Alles gut! :)

Vi drar till fjällen!

Är mitt uppe i packandet. Ikväll kl 19.15 går bussresan mot Österrike och en hel veckas skidåkning! Jag tänkte att jag skulle berätta lite om hur resan ser ut, nu när jag själv äntligen tagit reda på det, hehe.

Vi åker från busstationen 19.15 ikväll och på vägen åker vi färja mellan Helsingborg - Helsingör och Rödby - Puttgarden. Resan kommer att ta ca 20 timmar. Vilken baggis va? Jag som har åkt mellan Kroatien och Malmö på dryga 30 timmar + ett oväntat stopp i Österrike på 20 timmar då bussen gick sönder ;) Väl i Österrike så ska vi bo på Jugendgestehaus Steiner som ligger i utkanten av Eben. 4 km därifrån ligger den större tätorten Altenmarkt som ni kanske känner igen. Och gör ni inte det så ligger detta område ca 8 mil söder om Salzburg. Vi åker i liftsystemet Sportwelt Amade som är Österrikes största. Där finns 270 kabinbanor, stolliftar och släpliftar som sträcker sig över 865 km backar!! Jag tror inte jag kan fatta hur stort det är. Vi kommer att åka till olika ställen varje dag t.ex. Flauchau, Schladming och Wagrain.

När vi inte åker skidor ska vi bland annat gå ut två kvällar och äta buffé och åka kälke. Det är som att det finns ett färdigt reseschema och vi bara följer med. Alla måltider under resan ingår, hur bra som helst! Vi är ett kompisgäng på 6 tjejer och 5 killar som ska åka men bussen hämtar upp folk både från Växjö, Alvesta, Strömsnäs och Vislanda så det ska bli spännande att se vad det är för slags folk som ska med. Jag tror det kommer bli kalas!!

SES I BACKEN!

Uppdrag: Kurering

Idag byter jag ut skridskoåkning mot kurering. Om man nu böjer "kurera" så där. Idag har kroppen nämligen varit hängig och i det tillståndet har jag absolut inte tid med att vara nu. Nästa vecka åker jag på Finlandskryssning mellan tisdag - torsdag med Kulturfabriken och på lördag drar jag och mina polare till riket i öster för en hel veckas skidåkning. Det känns som att det är lite min otur att dra på mig förkyldning när jag har som mest planerat men jag får hoppas att symptomen inte blir långvariga. Nu har jag laddat upp med c-vitamin och en hel kanna vatten för det har jag hört ska vara bra. Härnäst ska jag bädda ner mig och slå på Twilight 2, eller New moon heter den kanske, för att se om Bella är lika konstig som i ettan. Hehe =)

Ha de!

Weekend hos Vickan i bilder och ord

Var uppe i Rimforsa och hälsade på Vickan i helgen. Hon går på Liljeholmens folkhögskola och flyttade dit efter studenten. Åkte upp i fredagsmorse och tog tåget tillbaka i måndags. Ska man sammanfatta helgen i ett ord måste det bli rehab. Herregud vad utvilad jag kände mig när jag kom hem igen. Jag hade så mycket positiv energi att det kändes riktigt kul att jobba på måndagskvällen. Vi hann hitta på ganska mycket under en helg. Vädret; snö och -15 grader, gjorde väl att vi inte blev så sugna på att gå ut men det gjorde vi en del i alla fall.

På fredagen åkte vi in till Linköping som ligger dryga 3 mil från lilla Rimforsa. Vi satte oss på en restaurang som hette Grekiskt och Gott och gick inte hem förrän personalen lite försynt fick påminna oss om att de hade haft stängt de senaste 20 minuterna. Eftersom vi inte tagit på oss tillräckligt med kläder drog vi ut på tiden så länge vi kunde för att slippa gå ut, men våra ben var ändå illröda när vi tillslut kommit tillbaka till skolan och påminde oss om att långkallingar inte är så dumt ändå...

Lördagsmorgonen har vi inget minne av, likaså förmiddagen. Vi vaknade nämligen inte förrän 12.30, något som visade sig hade hänt hos fler än oss på skolan, så det kändes ju lite bättre. Vi hann ändå laga två omgångar mat innan det var dags för Melodifestivalpremiär på storbild. Vi laddade upp med diverse gottigheter och njöt sedan av Loreens fantastiska "Euphoria", skrattade med till de nya programledarna och spanade efter lokala kändisar som vi visste skulle vara med.

Söndagen började med ett gråtkalas då vi stannade inne och tittade på "Allt för min syster". Alltså, är ni sugna på en gråtfilm men har tröttnat på Titanic, då är "Allt för min syster" att rekomendera. Jösses vilken liparfilm! Jag hade redan sett den en gång men det stoppade inte mina ögon från översvämning. När vi torkat ögonen peppade vi upp oss lite med biljardspel. Jag som knappt kan träffa kloten visade att man kan vinna ändå. Utan någon som helst tur... eller hur vare nu? Söndagskvällen avslutades, eller jag kanske ska säga att måndagen inleddes, med Super Bowl finalen på storbild. Det visade sig finnas några fotballfans på skolan så vi bildade en liten supportergrupp för NY GIANTS. Dock satt jag och Vickan inte uppe till de avgörande minuterna men vi fick senare höra att våra favoriter hade tagit hem segern.

En händelserik superhelg har det varit! När snön töat bort och termometern visar +15 istället kommer jag igen! =)